۲۱ آذر ۱۳۹۶   ۱۵:۲۲    
 
 
 
 
تبلیغات
 
تبلیغات در روزهای بروجرد
 
خبر ساز RSS
رخ‌به‌رخ با مرگ در کمربندی بروجرد و شناسایی ۳۰ نقطه حادثه‌خیز
روزهای بروجرد- کمربندی بروجرد به طول هفت کیلومتر ازجمله نقاط حادثه‌خیز رانندگی در این شهرستان است که به گواه آمار و ارقام سالانه نزدیک به ۳۰ نفر در این محور براثر وقوع تصادفات رانندگی کشته و مجروح می‌شوند.

به گزارش تسنیم، شورای ترافیک شهرستان بروجرد بار دیگر تشکیل جلسه داد تا به بررسی اقدامات انجام‌شده در خصوص مصوبات اخیر این شورا در محور کمربندی بروجرد بپردازد.

کمربندی بروجرد به طول هفت کیلومتر از جمله نقاط حادثه‌خیز رانندگی در این شهرستان است که به گواه آمار و ارقام سالانه نزدیک به 30 نفر در این محور براثر وقوع تصادفات رانندگی کشته و مجروح می‌شوند.

به دلیل توسعه بافت حاشیه‌نشینی در محور کمربندی بروجرد و افزایش سکونتگاه‌های غیررسمی در این محدوده سرعت حداقلی مجاز 60 کیلومتر برای تردد خودروهای سبک و سنگین در این محدوده اعلام‌شده اما با عدم رعایت این سرعت سالانه حوادث رانندگی دل‌خراشی در این محدوده به وقوع می‌پیوندد که بخشی از این تصادفات به دلیل بی‌توجهی رانندگان به وضعیت مسکونی بودن منطقه و بخش دیگر نیز به دلیل عدم وجود علائم هشداردهنده راهنمایی و رانندگی در طول مسیر است.

شناسایی 35 نقطه حادثه‌خیز در کمربندی بروجرد

محمد کیانی معاون عمرانی فرماندار بروجرد در این جلسه با اشاره به شناسایی 35 نقطه حادثه‌خیز در کمربندی بروجرد گفت: در 10 ناحیه از این مناطق نیاز به نصب سرعتکاه و در دیگر موارد نیاز به نصب گاردریل و سرعت‌گیر و یا دوربین ثبت تخلفات و اصلاح شانه‌های خاکی و تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی است.

وی افزود: کمربندی بروجرد معبری برون‌شهری است که از داخل شهر عبور می‌کند و بنابراین پلیس راهور وظیفه نظارت بر این محدوده را دارد.

مصطفی جعفری دادستان بروجرد نیز در این جلسه با اشاره به فوت حدود 20 نفر در این محدوده طی دو سال اخیر در اثر تصادفات رانندگی عنوان کرد: ورودی شهر بروجرد از طرف ملایر بسیار نامناسب است و این خود جلوه‌ای نامطلوب از سیمای شهری را در منظر مسافران قرار می‌دهد.

وی بر لزوم اصلاح محور کمربندی بروجرد تأکید کرد و گفت: هزینه اصلاح و بهسازی محور کمربندی در مقایسه با دیگر هزینه‌هایی که در شهر می‌شود ناچیز است و نهادهای متولی باید با همکاری یکدیگر این موضوعات را حل‌وفصل کنند.

دادستان بروجرد این را هم گفت که اصلاح کمربندی نیاز به این‌همه جلسه و مصوبه ندارد و 15 روز از مصوبات جلسه قبل می‌گذرد و کاری در این منطقه صورت نگرفته و اگر همچنان اقدامی برای اصلاح این محور توسط نهادهای متولی نشود بر اساس قانون این نهادها در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای مقصر شناخته‌شده و تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

وی نصب سرعت‌گیر در این محور را به‌عنوان یک مسکن مقطعی دانست و افزود: باید فرهنگ رانندگی در میان مردم به‌درستی اجرا شود تا از حوادث منجر به فوت کاسته شود ضمن اینکه برای انجام این اقدامات زمان مشخصی معین شود.

کمربندی بروجرد نقطه‌ای حادثه‌خیز

علی ابراهیمی رئیس پلیس راهور بروجرد ساخت‌وسازهای غیرمجاز در ضلع شمال غربی کمربندی را سبب نادیده گرفتن این محور به‌عنوان کمربندی توسط رانندگان دانست و تصریح کرد: این محدوده نیازمند نصب دوربین مکانیزه ثبت تخلفات است تا جرائم رانندگی در آن کنترل شود.

وی تأکید کرد: بر اساس قانون اگر تصادفات منجر به فوت و جرح در نقطه‌ای بیشتر از 30 فقره باشد آن نقطه حادثه‌خیز است که در مورد کمربندی بروجرد این نکته صدق می‌کند.

البته در این جلسه هریک از نهادهای متولی به دلیل محدودیت‌های اعتباری خود حاضر به پذیرش وظیفه خود در آسفالت و بهسازی این محور نشدند تا اینکه فرماندار با عدم پذیرش توجیهات ادارات متولی آن‌ها را به پیگیری مصوبات این جلسه در خصوص محور کمربندی ملزم کرد.

کورانی فر با انتقاد از طولانی شدن زمان رسیدگی به مصوبات این جلسه عنوان کرد: با همکاری راهداری و شهرداری مشکل آسفالت این محور حل شود و نصب سرعت‌گیر و سرعتکاه نیز تا یک ماه آینده رفع شود.

نصب سرعت‌گیر و تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی و حفاظ‌های لازم ازجمله دستورات فرماندار در این جلسه بود تا ادارات متولی نسبت به انجام آن‌ها ظرف حداکثر یک ماه آینده مصوبه دریافت کنند.
آخرين بروز رساني ( ۰۸ آذر ۱۳۹۶ )

افزودن نظر

نام *:
نظر:
کد امنیتی:
بازخوانی عکس
کد امنیتی
 
 
 
صفحه اول | درباره‌ی ما | منوی یالا
تمامی حقوق برای نشریه روزهای بروجرد محفوظ می باشد.      استفاده از مطالب با ذکر منبع آزاد است.
پایگاه خبری «روزهای بروجرد» دارای مجوز انتشار از  وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران است 
Powered by VCD Co.